Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Case Studies

Audi z autorskim sklepem internetowym do sprzedaży akcesoriów i artykułów lifestylowych

Dogodny wybór spośród dziesiątek oryginalnych akcesoriów i artykułów lifestylowych z kolekcji Audi i ich odbiór u dowolnego dealera - tak wyglądają zakupy w zaprojektowanym przez nas sklepie internetowym Audi. To autorska, dedykowana platforma sprzedażowa, której funkcjonalności odpowiadają specyficznemu procesowi zakupowemu w sklepie internetowym Audi. Zautomatyzowaliśmy też część procesów, dotychczas wykonywanych ręcznie.


Platforma sprzedażowa pod indywidualne potrzeby Audi

Na czym polega unikalność procesu zakupowego w sklepie internetowym Audi? W przeciwieństwie do gotowych rozwiązań rynkowych, płatności realizowane są pomiędzy klientem, a wieloma, różnymi sprzedawcami - dealerami. Takie podejście do sprzedaży akcesoriów i artykułów lifestylowych wymagało zbudowania niestandardowego sklepu, który odzwierciedla sposób działania Audi.

Będąc czołowym na świecie producentem samochodów w segmencie premium, chcieliśmy oddać w ręce naszych Klientów i Dealerów platformę sprzedażową zgodną z duchem czterech pierścieni - nowoczesną, intuicyjną i funkcjonalną. Zależało nam, by Klienci, dokonując zakupów w kilku prostych krokach, mogli sprawnie odebrać zamówienie u dowolnie wybranego przez siebie Dealera. Tak, by cały proces przebiegł szybko i był dla obu stron jak najbardziej komfortowy - mówi Adam Simon, Audi Aftersales Director w Volkswagen Group Polska.

Akcesoria i produkty lifestylowe Audi kupisz za pośrednictwem niestandardowego sklepu internetowego, wdrożonego przez Programę

Poza potrzebą dostosowania sklepu internetowego Audi do wyjątkowego procesu zakupowego, za wyborem dedykowanego rozwiązania przemawiały także inne ważne argumenty.

Standardowe sklepy internetowe posiadają wiele rozbudowanych funkcjonalności, których dostosowywanie, aktualizowanie i utrzymywanie jest czasochłonne i kosztowne. Implementując tylko te, które znajdują rzeczywiste zastosowanie, możemy sklep zoptymalizować zarówno pod kątem wydajności, jak i kosztów, a także zwiększyć jego bezpieczeństwo - mówi Mirella Pryber, Project Manager w Programie™.

Programa software house zoptymalizowała i zautomatyzowała sklep internetowy Audi

Automatyzacja sklepu internetowego

Poprawność informacji zamieszczonych w sklepie internetowym Audi gwarantuje codzienna, automatyczna aktualizacja danych. W tym celu sklep został zintegrowany z wewnętrznym systemem do zarządzania magazynem i cenami produktów.

Intuicyjny sklep internetowy przygotowany przez Programa software house spełnia spełnia indywidualne potrzeby Audi

Dotychczas, aby zaktualizować jakiekolwiek informacje o produktach dostępnych w sklepie internetowym, przedstawiciele Audi przygotowywali najnowsze wersje plików i przesyłali je do ręcznego wprowadzenia. Ten proces był czasochłonny i zwyczajnie nieefektywny. Aby go zautomatyzować i zoptymalizować, zintegrowaliśmy się z ich systemami wewnętrznymi, co pozwoliło na automatyczną, codzienną aktualizację zarówno cen, jak i stanów magazynowych - mówi Wojciech Jasiński, Team Leader w Programie™.

Zarządzanie sklepem internetowym - co może importer, co dealer, a co klient?

Z funkcjonalności sklepu internetowego korzystają trzy grupy użytkowników: administrator-importer, dealerzy zainteresowani sprzedażą akcesoriów poprzez platformę oraz poszukujący produktów klienci. Przeanalizowaliśmy zakres uprawnień, jakie powinny otrzymać poszczególne grupy i odzwierciedliliśmy je w panelu zarządzania.

Przygotowaliśmy panel zarządzania, którego funkcjonalności różnią się w zależności od danej grupy użytkowników. I tak do panelu administracyjnego, pozwalającego na m.in. zarządzanie produktami czy kategoriami oraz pełną analizę wszystkich danych sprzedażowych, mają dostęp jedynie pracownicy Volkswagen Group Polska. Z kolei dealerzy mogą weryfikować listę zamówień realizowanych w sklepie, zarządzać ich statusami i dodawać do nich komentarze, a także przeglądać szczegółowe raporty sprzedaży swojego salonu. Klienci natomiast mają pełną wiedzę odnośnie swoich zamówień - mówi Mirella Pryber.

Funkcjonalna platforma sprzedażowa dla branży automotive, której autorem jest Programa software house

Zróżnicowanie poziomu uprawnień pozwala każdej grupie na otrzymanie pełnej, bezpośrednio ich interesującej informacji, i jednocześnie gwarantuje, że dane są bezpieczne i dostępne tylko dla zweryfikowanych osób.


Odkryj świat pełen lifestylowych, komfortowych akcesoriów najwyższej jakości

Prace nad sklepem internetowym rozpoczęliśmy w połowie listopada od przygotowania projektu graficznego w pełni zgodnego z identyfikacją wizualną Audi (CI). Uproszczony interfejs, nowy design platformy i jej pełna responsywność były jednym z głównych założeń projektu. Aby ułatwić zakupy, zintegrowaliśmy sklep internetowy z systemem płatności online PayU.

Audi z nowoczesnym sklepem internetowym zaprojektowanym przez Programa software house

 

Programa™ podeszła do realizacji projektu kompleksowo. Przeanalizowała nasze specyficzne procesy i potrzeby bardzo dokładnie, aby zaproponować rozwiązanie najlepiej dopasowane do naszych oczekiwań. Rezultat? Nowoczesna, bezpieczna platforma sprzedażowa, która pozwala klientom w komfortowy sposób dokonać zakupu wymarzonych akcesoriów i artykułów lifestylowych Audi, a nas i Dealerów wspiera w zarządzaniu procesem sprzedaży - podsumowuje Adam Simon.

W ramach platformy sprzedażowej można dokonać zakupu u ponad 30 dealerów marki Audi.


O Audi:

Grupa Audi jest czołowym na świecie producentem samochodów w segmencie premium. Filozofia marki zawiera się w sloganie „Przewaga dzięki technice”, a historia jest nierozerwalnie związana z historią całej motoryzacji. Dziś cztery pierścienie nie tylko są symbolem przewagi technicznej, jaką Audi ma nad innymi markami samochodów. To symbol prestiżu, czego dowodzą pozycja marki na rynku, liczne nagrody branżowe oraz sukcesy w sportach motorowych. Marka Audi jest własnością grupy motoryzacyjnej Volkswagen Group Polska.
Strona internetowa sklepu: https://sklep.audi.pl

 

-> Potrzebujesz podobnego rozwiązania? Napisz krótki mail na hello@programa.pl lub zadzwoń +48 577 196 681 - poznaj nas i daj się poznać!


[] []