Ludzkość przeszła już wiele przemian: wiek pary, elektryczności, komputerów. Teraz przechodzi rewolucję 4.0, czyli nastanie czasów sztucznej inteligencji, internetu rzeczy, inteligentnych mieszkań, chmur obliczeniowych. To, co nie śniło się przodkom, dziś jest rzeczywistością. Jak obecność Internetu wpłynęła na tak powszechną czynność jaką jest robienie zakupów?
Według najnowszego raportu Hootsuite, 49% światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych, a całkowita liczba użytkowników social media to już 3.8 biliona ludzi. Przeciętny czas spędzany w sieci to prawie 7 godzin dziennie, z czego 2,5 godziny w mediach społecznościowych. W związku z tym wyzwaniem projektowym jest dostarczenie nie tylko aplikacji, strony czy programu, który będzie działał, ale także zadbanie o komfort i samopoczucie docelowego użytkownika.
Czytaj dalej i dowiedz się:
✔️ jakie są zagrożenia związane z najnowszymi technologiami
✔️ FOMO (fear of missing out) vs JOMO (joy of missing out)
✔️ co przewidział Toffler, który spopularyzował pojęcie przeciążenia informacyjnego?
Zapoznaliście się już z analizą trendów instytutu Infuture prowadzonego przez Natalię Hatalską? To publikowany co roku raport związany z tendencjami zaobserwowanymi w 5 obszarach i podzielonymi ze względu na stopień zaawansowania. Im bardziej zaawansowany jest dany trend, tym bardziej jest przyjęty społecznie. Nas najbardziej interesuje strefa technologiczna. Które trendy można już zauważyć w życiu codziennym, a które dopiero pojawiają się na horyzoncie?